Når man snakker om geniale gyser film, bliver man nødt til også at snakke om Guillermo del Toro. Denne mand står bag flere af mine yndlings gyserfilm ("Pans Labyrint", "Børnehjemmet" etc.). Del Toro's film er så anderledes, mærkelige og dybe, at man bliver nødt til at se hvert eneste øjeblik af dem og de kan sagtens ses flere gange. Men Del Toro har ikke kun produceret gyserfilm, han står bl.a bag blockbuster-filmene Mimic, Blade I og II, begge Hellboy filmene og "The Devil's Backbone" som jeg desværre ikke har fået set endnu. "Pans Labyrint" viser, med alle de specielle og uhyggelige monstre, Del Toro's passion for film-makeup, hvilke han lærte af Dick Smith ("Eksorsisten"). Del Toro brugte ti år af sit liv som makeup supervisor inden han begyndte på at producere film. Denne "makeup-karriere" har en tydelig effekt på hans film, lige fra "Hellboy" til "Børnehjemmet".
Men jeg må indrømme, at jeg bedst kan lide hans spansk-sprogede film, da det giver en helt anden form for troværdighed og endnu mere uhygge. Men det betyder bestemt ikke, at Del Toro's nye film skal forblive usete. Jeg kan næsten ikke vente med, at hans nye film kommer i biograferne. Både "Julia's eyes" og "Don't be afraid of the dark" står på min huskeliste! (Trailerne kan ses nedenfor)
Julia's Eyes Official Trailer
Don't Be Afraid of the Dark Official Trailer
Jeg vil igen gøre det til mit projekt at få set alle Guillermo Del Toro's film. For han er uden tvivl en sand
uhyggens mester - alt inklusivt!