torsdag den 21. april 2011

Psycho anno 1960

Alfred Hitchcock's mest fantastiske film og ifølge mig den bedste gyserfilm, der nogensinde er blevet lavet!

Denne film har i den grad lagt grundlag for de gyserfilm vi ser i dag. Og hvem kender ikke den berømte brusebadsscene? En scene, som tog 7 dage at filme.
Som sagt tidligere er jeg ikke meget for gyserfilm, der kun er ude på at give os kvalme.  
Psycho er langt mere sofistikeret og skræmmende, da man selv skal forestille sig, hvordan fx ligene ser ud. Mysteriet der samtidig udspilles i filmen gør den endnu mere spændende at se. En dejlig blanding af gyser, thiller og mystik!   

Absolut min yndlings gyserfilm - seks ud af seks stjerner.

Se den hvis:
Bare se den - det er en faktastisk filmoplevelse!

20.04.11 - SCREAM 4

I går var jeg inde og se den nye Scream film. Ja den fjerde i rækken. Først og fremmest er jeg ikke den største fan af efterfølgere. Og fire Scream-film er meget!

Instruktør Wes Craven ("Nightmare on Elm Street", "Scream 1-2-3-4" og "The Hills have Eyes" etc.) har gjort det igen! Ifølge mig skal gyserfilm ikke handler om blod, indvolde og nøgne piger, der bliver tortureret. Og de sidste gyserfilm jeg har set har udelukkende handlet om dette. Men Craven lever op til sit navn og laver endnu en Scream film i rækken som minder meget om de andre - nok fordi det er en form for genindspilning af de forgående, men det lykkedes han at gøre det på en fed måde.

Jeg sad med en følelsesløs hånd i 2 timer efter at have klemt min venindes hånd samtidig med at jeg skreg chok efter chok efter chok!       
Jeg elsker den første Scream film og selvom den nye lever op til de andre rent chok-mæssigt er plottet noget tyndt. Og som Sidney (hovedpersonen i filmen) selv sagde: "Don't fuck with the original!"

Generelt en fed oplevelse - fire ud af seks stjerner!
Se filmen hvis:
Du har lyst til at skrige og hoppe op og ned!