Alfred Hitchcock's mest fantastiske film og ifølge mig den bedste gyserfilm, der nogensinde er blevet lavet! Denne film har i den grad lagt grundlag for de gyserfilm vi ser i dag. Og hvem kender ikke den berømte brusebadsscene? En scene, som tog 7 dage at filme.
Som sagt tidligere er jeg ikke meget for gyserfilm, der kun er ude på at give os kvalme.
Psycho er langt mere sofistikeret og skræmmende, da man selv skal forestille sig, hvordan fx ligene ser ud. Mysteriet der samtidig udspilles i filmen gør den endnu mere spændende at se. En dejlig blanding af gyser, thiller og mystik!
Absolut min yndlings gyserfilm - seks ud af seks stjerner.
Se den hvis:
Bare se den - det er en faktastisk filmoplevelse!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar